סגנונות בצלילה חופשית
ישנם שישה סגנונות עיקריים בצלילה חופשית. כל סגנון מאפשר לצולל להתמקד ביכולת מסוימת של צלילה חופשית. כמו בכל ענף ספורט, החלוקה לסגנונות הינה שרירותית ונועדה לרמה התחרותית של הענף. כללים אלו אינם מחייבים מחוץ לעולם הצלילה החופשית התחרותי.
משקל קבוע (Constant Weight)
זהו הסגנון הנפוץ ביותר בצלילה חופשית ובו עוסקים רוב הצוללים החופשיים. בסגנון זה, הצולל משתמש במשקל קבוע על מנת לבצע את הצלילה. כלומר, משקל גופו של הצולל אינו משתנה לאורך כל הצלילה. בסגנון זה ניתן להשתמש בסנפירים או במונופין.
העמקה חופשית (Free Immersion)
בסגנון זה משתמש הצולל במשקל עודף על מנת להעמיק מתחת לפני המים. כאשר הצולל מגיע לעומק הרצוי הוא נפטר מהמשקל העודף בו השתמש על מנת להעמיק וחוזר בחזרה אל פני המים בשחייה עם\ללא סנפירים או במשיכה בחבל.
עצירת נשימה סטאטית (Static Apnea)
זהו הסגנון היחיד בצלילה חופשית בו זמן נמצא על הפרק. בסגנון זה מנסה הצולל לעצור את נשימתו לפרק זמן ממושך ככל הניתן כאשר פניו נמצאות מתחת לפני המים. סגנון זה מבוצע בדרך כלל בבריכה.
עצירת נשימה דינאמית (Dynamic Apnea)
בסגנון זה מנסה הצולל לעבור מרחק אופקי גדול ככל הניתן מתחת לפני המים בנשימה אחת. גם בסגנון זה תקף עקרון המשקולות הקבועות והצולל יכול להיעזר בסנפירים או במונופין על מנת להניע את עצמו מתחת לפני המים. גם סגנון זה, בדומה לסגנון הסטאטי, מבוצע בדרך כלל בבריכה.
משקל משתנה (Variable Weight)
בסגנון זה משתמש הצולל במשקל עודף על מנת להעמיק מתחת לפני המים. כאשר הצולל מגיע לעומק הרצוי הוא נפטר מהמשקל העודף בו השתמש על מנת להעמיק וחוזר בחזרה אל פני המים בשחייה עם\ללא סנפירים או במשיכה בחבל.
ללא הגבלה (No Limit)
גם בסגנון זה משתמש הצולל במשקל עודף על מנת להעמיק מתחת לפני המים, אך בניגוד לסגנון המשקולות הקבועות - לא קיימת הגבלה על אופן הנעת הצולל בחזרה אל פני המים ועל כן צוללים רבים משתמשים בשק הצפה, ווסט מתנפח וכיוב. על מנת לעלות בחזרה אל פני המים לאחר ההגעה לעומק הרצוי.
צפה בווידאו - סגנונות צלילה חופשית
לקוחותינו מספרים
הקורס עזר מאד להתקדמותי בתחום הצלילה החופשית. תודה רבה!
טל, רחובות
השקעה אישית בכל תלמיד. הרמה המקצועית ממש גבוהה, ההשקעה ממש אישית. אין ספק שלמדתי הרבה על המחסומים והפחדים שאני מציב לעצמי ואיך להתמודד איתם. תודה רבה!
רואי, טירת הכרמל
קורס מדהים, שיפור היכולות ניכר מהשניה הראשונה במים. יש הרגשה שיש על מי לסמוך וזה מקנה את הרוגע במים. המדריך בן אדם מדהים שכיף לשהות במחיצתו, זה גורם לשדרוג ההנאה והכיף של הקורס בכמה רמות
אלון, גבעתיים